Tuesday, March 13, 2007

 

چهارشنبه سوری : غلیان اجتماعی ایرانی







تجریش . ساعت 30 : 12

نزدیک سه سالی می شود که چهارشنبه سوری بیرون نبوده ام و آیین !!!! آن را به جا نیاورده ام . برای دور نبودن از محیط سری زدم به دست فروش های تجریش که بساط خود را از یک هفته قبل پهن کرده بودند ، رقابت دست فروش ها را با چیدن بسته های رنگی اسباب قدیمی و جدید چهارشنبه سوری و قیمت های بالا و پایین شان می شد دید . پسرهایی که از مدرسه تعطیل شده بودند و بی زمان چهارشنبه سوری را بدر می کردند . پدران و مادرانی که برای فرزندانشان وسیله ی کم خطر می خریدند ، ماشین ها و کیف های پر از اسباب چهارشنبه سوری دست فروش ها ، اس ام اس های تبریک چهارشنبه سوری و یاد کردن از حضرت زرتشت !! بوی عید مغلوب صدای ترقه ها و دود شده بود (هنوز دست فروشان نوروزی بساط خود را پهن نکرده اند ) . امروز هم یک "جوشان اجتماعی" ایرانی بود

یک اصلاحیه (28/1/85 )هفته ی پیش در صحبتی که با دکتر سارا شریعنی داشتم گفتند که زبان شناسی به ایشان گفته جوشان" صفت است و در این ترکیب باید واژه ی " غلیان " را جایگزین کرد . از تذکر دکتر شریعتی سپاسگزارم












Comments:
این کامنت رو از توی یه کافی نت شبانه روزی روبروی حرم امام رضا برات میذارم در مورد وضعیت اجتماعی ایران حرف های جدیدی دارم که یه روز حضوری باهات در میون میذارم جای همه دوستان رو خالی می کنم ولی عجب کافی نت باحالیه اسموک فری شبانه روزی
 
بی نام عزیز منتظر شنیدن نظرت درباره ی وضعیت اجتماعی ایران هستم . دو نکته در کامنتت هست یکی اینکه از قید مبهم " یه روزی" استفاده کردی و من را یاد یکی از دوستانم انداختی که اغلب می گه یه روزی ( من نوشته هامو می دم بخونی ) دیگر نکته اینکه ، کافی شاپ شبانه روزی در مشهد !!!!!!!!!آن هم روبه روی حرم !!!!!!! کمی عجیبه
 
سر نميزني به ما چرا ؟
گفتم اينجوري بيشتر با هم رفاقت ميكنيم تا لج اوني كه اول اسمش صاده درآد .
مثل اينكه نشد
بهش سلام برسون
پاينده باشي
 
سال نو مبارک مرسده عزیز
 
بجنب دختر جان ، سال نو تمموم شد تو هنوز تو چهار شنبه سوری یی!!!عیدت مبارک ان شاالله تو پاریس ببینمت...منتظزتم ، قربان تو
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]