Monday, April 02, 2007

 

! بیش از %99 ؟

نمی توانشتم چیزی ننویسم . درست است از زمانش می گذرد اما سعی کردم ذهنم را جمع و جور کنم و به گونه ای سوالی را که پریروز در ذهنم شکل گرفت مطرح کنم . دوازدهم فروردین وارد بیست و نهمین سالش شد ، یکشنبه برایش جشن گرفتند تا برخلاف گفته ها و تصورات خیلی ها در میان تعطیلات نوروزی محو نشود . با همه ی نزدیکان بحث کردم که شما دوازدهم فروردین به چه" آری" گفتید؟ تنها به یک نام ؟ نامی با کدام قالب ؟ نامی با کدام چارچوب ؟ فقط به یک اسم گفتید : " آری " ؟ با کدام ضمانت ها ؟ بیش از %99؟ سوال ها بی جواب رفتند و آمدند ، تا مطلب آقای دکتر کاشی (1) را خواندم . بحث این که هیچ جنبش و حرکتی ایده ای روشن و دقیق ندارد ( نه مشروطه ، نه انقلاب و نه جنبش های دانشجویی ) ... کم کم شمای تاری برای سوال هایم ساخته می شود . با اصطلاحاتی که دکتر کاشی به کار بردند در ذهنم بازی می کنم ، جوهر ادراکی و جوهر تحریکی . انقلاب هر دو را داشت ، همینطور روز دوازدهم اما گویا بی اساس ، با ایده ای نه روشن و دقیق !!!!!!!!! بحث به شدت اخلاقی می شود ( ضرورت اخلاقی یک حرکت ) . زمانی که همه چیز بر اساس برانگیختگی و هیجان تعریف می شود !!!!!!!!!!!!! ، عواطف ، خشم و لطف چنان برانگیخته می شود که یا باید بیزار شوی یا باید دوست بداری !!!!!!!!!! پس تعادل چه می شود ؟ ! پس ایده ی حرکت و تغییر کی روشن و دقیق می شود ؟ حاشیه نویسی بر مطالب ادامه می یابد و مرتضی (2) در حاشیه اش نه از انگیختگی که با ابهام هایی ( برای من ) از عقلانیت کنشگران امروزی می گوید که صدق و کذب برایشان مطرح نیست ، کنشگرانی که او مطرح شان می کند از کارآمدی می گویند !! نه ، بحث مرتضی نمی تواند پاسخگوی سوالات من باشد زیرا در این شرایط جوهر تحریکی وجود ندارد به عبارتی یعنی ایده ای وجود ندارد
اما روز دوازدهم فروردین سال 57 هم جوهر ادراکی داشت و هم تحریکی پس یک ایده بود ، یک هیجان بود ، یک انگیختگی بود، روشن و دقیق نبود ، پس کی روشن و دقیق شد و یا می شود ؟
حاشیه های آقایان روح(3) ، کاشی و کریمی 8 سال اخیر را مرور می کند . به نظر من دوره ی اصلاحات هم اول یک ایده بود با دو جوهر، ناواضح و غیر دقیق . از عقلانیت کنشگر امروزی و سوال از کارآمدی نیزهمه جا خبری نبود!! این 8 سال با این ابهام های حاشیه ای برای من ...!!!!!!!! نتوانستم جواب سوال هایم را بگیرم . دوازدهم پاسخ به ایده ی " آری " یک نام نه روشن ونه دقیق بود؟ یا با توجه به حاشیه ی مرتضی ، آری به "تخیل امروزه از عرصه ی سیاست رخت بر بسته " ؟
(1) www.javadkashi.blogspot.com
(2) www.mortezakarimi7.persianblog.com
(3) www.javad.30morgh.org

Comments:
طبق معمول موفق به باز كردن بخش كامنت هاي وبلاگت نشدم آخه من نمي دونم اين بلاگ اسپات چي داره كه رفتي اونجا در ضمن مي خواستم بنويسم اگه جمهوري اسلامي مفهوم روشني نداره ليبرال دموكراسي هم همين طوره
 
الیاس من بحث ارزشی نکردم . من منظورم این بود که این نام یا مفهوم در چارچوب معینی قرار نگرفته بود و مشخص نبود چگونه قرار است اچرا شود .
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]