Monday, April 23, 2007

 

! تغییر یک تجربه

بعد از ده سالی که از تجربه های بد کارهای دندانم می گذشت با درک ضرورت رفتن به پیش دندانپزشک ماه قبل سری به آقای دکتر زدم و جلسه ی اول ( چک آپ ) را با بیان خاطرات و حس نه دلنشینم از کارهای مربوط به دندان گذراندم . خاطرات بدم را مرور کردم که برای پر کردن یا کشیدن یک دندان باید ساعت ها و روزها با خودم خلوت می کردم تا خودم را برای این کار عظما آماده کنم . در این ده سال بارها تلاش کردم تا این به قول آقای دکتر " آسمان و ریسمان بافتن ها " را کنار بگذارم ، اما نشد ! من در سر منفی طیف قرار گرفته بودم . تا دو هفته ی پیش - اولین جلسه ی کار روی دندان هایم - . دیگر نه وقتی گذاشتم تا خودم را آماده کنم و نه به خاطرات بدم توجه کردم ، فقط می دانستم به اجبار ضرورت باید تجربه ی جدیدی را آغاز می کردم !! تجربه ای عکس تجربه ی قبلی ام . آخر کار از آقای دکتر به خاطر استدلال های آسمان ریسمانی ام عذر خواهی کردم و راضی از تجربه ی جدیدم مطب را ترک کردم
امروز هم جلسه ی دوم کار دندانم بود . امروز راضی تر از جلسه ی پیش بودم و احساس کردم در جهت مثبت همان طیف فبلی فرار گرفتم
البته این بار اولین و شاید هم آخرین باری نبود که می خواستم راه را بر تجربه های جدید ببندم ( کارهایی بوده که گاه ضربه ی تجربه نکردنشان را خورده ام و گاه فایده ی تجربه نکردمشان را دیده ام !! ) اما این موضوع را به خوبی فهمیده ام که باید همیشه در کنار در تکراری تجربه ی قبلی و تجربه ی انباشت شده ی دیگران دری را برای یک تجربه ی جدید و حتی عکس تجربه ی قبلی ام تعبیه کنم وهنگام عبور از در دوم باید هم خودم وهم دیگرانی را که با لبخند های معنا دارشان ، پافشاری ام بر مواضع قبلی ( بدون هیچ انعطافی ) را با خود مرور می کنند قانع کنم . می دانم که با هر تغییر عقیده و موضعی باید پاسخگو باشم ، اگر نه برای دیگران حتما برای خودم
به خط قطعیت انعطاف پذیری فکر می کنم که یک سمتش روزنه ای است برای زمانی که امکان تغییرش وجود دارد تا متصلب نماند، من به عطش تجربه کردن همه چیز فکر می کنم

Comments:
سلام. جالب بود. منم یکی دو ماه پیش پیش ی دندون پزشک بودم و اونم چون پزشک خانوادگیمونه و از بچگی پیشش میرم کلی دعوام کرد که چرا نخ دندون نمیزنم. خلاصه قرار شد یکی از دندونهامو عصب کشی کنه! اوه اوه اوه! فکر کنم جهنم رو به طورقرار دادی بدن به دندون پزشکها که دندونای مردم رو با مته هاشون سوراخ کنن و بکشن و ....
ضمنا ایمیل من:
hadi.hajibeygi@gmail.com
fluidmechanics.persianblog.com
http://mehr.sharif.edu/~hhbeigi
 
Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]